Ce poate face școala pentru a-i face pe copii bucuroși?

Începând cu vârsta de 0-6 ani, educația este o platformă puternică pentru învățarea fiecărui copil. Conform cercetărilor, dezvoltarea rapidă a creierului are loc în primii 3 ani. Învățarea intelectuală maximă are loc în primii ani de dezvoltare a copilului. O puternică bază intelectuală, socială și emoțională în primii ani ai copilăriei duce la rezultate pe tot parcursul vieții.

În această perioadă fundamentală, părinții, profesorii și colegii joacă un rol important în modelarea personalității unui copil. În ziua de astăzi părinții cred în pregătirea copilului pentru competiții în viață. Se pare că le lipsește înțelegerea că mai mult decât competiția, un copil ar trebui să se bucure de procesul de învățare, explorare a lucrurilor și dezvoltarea încrederii în sine pentru a face față acestei lumi provocatoare.

Din cauza comparațiilor constante, a concursurilor, a cursurilor de învățare intensivă și a orelor de activitate, copilul ratează spațiul personal din jurul său. Drept urmare, se pierd multe dintre momentele importante ale copilăriei, care de altfel ar fi savurate în acești ani ai vieții sale. O mulțime de examene, olimpiade, concurență, creează doar presiune asupra copilului - presiunea de a câștiga. Copiilor le este greu să îndeplinească așteptările părinților.

Într-o anumită măsură, părinții nu înțeleg nevoia copilului lor. Am putea fi mai înțelegători cu ei acceptând intervalul atenției lor redus, fructificând curiozitatea lor pentru a inculca învățarea. Învățarea bazată pe activități, mai curând decât competiția, generează interes pentru ca fiecare copil și se angajează cu entuziasm în înțelegerea conceptelor.

Copiilor le-ar plăcea să meargă la o școală în care fiecare copil este încurajat și li se oferă șanse egale de a participa la activități și responsabilitățile din clasă. Mai mult decât a-i cere în mod insistent unui copil să stea nemișcat și să studieze, învățarea bazată pe activități și metoda ludică de introducere a conceptelor îi ajută să înțeleagă mai bine. Stima lor de sine este edificată și se simt încrezători împărtășindu-și ideile, gândurile și întrebând cu privire îndoielile lor. Mințile tinere sunt pline de curiozitate, imaginație, explorare și experimentare. Potențialul lor, dacă i se dă o direcție corectă, poate face minuni. Recunoașterea, sistemul de recompensare și aprecierea pentru fiecare mică realizare sunt factorii cheie pentru a spori încrederea și a crea interes pentru învățare. Oferindu-le sprijin emoțional în cadrul școlii, legătura dintre profesor și copil, respect față de gândul fiecărui copil, satisfacția de a fi ascultat și sfătuit, libertatea de vorbire și de exprimare are o mare importanță pentru a învăța cu bucurie.

Un copil fericit în școală va aștepta totdeauna cu nerăbdare activități de învățare non-formale, bazate pe tehnologie și în aer liber. Școala excelentă și atmosfera școlară pozitivă produc în mod sigur un proces al plăcerii de a învăța și favorizează dezvoltarea generală a copilului. Școala a cărei abordare este centrată pe copil se străduiește totdeauna să cultive o dezvoltare holistică a fiecărui copil. Un autor cunoscut a spus: „Fericirea vine atunci când crezi în ceea ce faci, știi ce faci și iubești ceea ce faci”.